Zamknij

Burmistrz Krzysztof Wolny unika odpowiedzi na pytania o koszty ulotek o referendum, którego nie będzie

12:17, 28.02.2021 Krzysztof Suszka Aktualizacja: 13:35, 28.02.2021
Skomentuj Do mieszkańców gminy Międzychód trafiły ulotki o referendum, które nie odbędzie się /foto: czytelnik Do mieszkańców gminy Międzychód trafiły ulotki o referendum, które nie odbędzie się /foto: czytelnik

Zapowiadane na 7 marca referendum w Gminie Międzychód nie odbędzie się. W skrzynkach mieszkańców pojawiły się jednak ulotki o tym wydarzeniu. Burmistrz Krzysztof Wolny unika jednak odpowiedzi na pytania o koszt tych ulotek.

Sprawa budowy zakładu w Gorzyniu jest cały czas otwarta. Przypomnijmy, że 10 lutego  wojewoda wielkopolski unieważnił uchwałę Rady Miejskiej Międzychodu w sprawie referendum. Podstawą było rażące naruszenie prawa. 

Referendum nie będzie. Czy jest plan B ?

Pomimo, że referendum nie odbędzie się to wielu mieszkańców zostało zaskoczonych ulotkami, które trafiły do skrzynek pocztowych. Mieszkańcy zastanawiają się też jaki jest sens i jakie koszty wysyłania tych ulotek. Dlatego 16 lutego zwróciliśmy się do burmistrza Krzysztofa Wolnego z trzema pytaniami:

1. Jaki jest koszt przygotowania, wydrukowania i dystrybucji ulotek ( materiałów informacyjnych ) dotyczących referendum gminnego?
2. Jaka firma drukowała te materiały i dlaczego akurat ta ?
3. Dlaczego nadal odbywa się dystrybucja tych ulotek skoro wojewoda uchylił uchwałę RM ?

Wobec braku odpowiedzi 19 lutego zwróciliśmy się więc z pytaniem czy otrzymamy odpowiedź. Mimo to do dnia dzisiejszego Krzysztof Wolny nie raczył odpowiedzieć. Trudno jest nam ocenić czym się kieruje burmistrz. Dlaczego obawia się udzielenia odpowiedzi na 3 proste pytania?

Ulotki o referendum, które się nie odbędzie trafiło do mieszkańców gminy Międzychód/foto:czytelnik 

Burmistrz informował o kosztach referendum w wysokosci ok. 40.000 zł. Zaprojektowanie i dystrybucja ulotek ma być w tej kwocie. Jednak mieszkańców interesuje ile konkretnie kosztują ulotki. I dlaczego wydaje się publiczne środki na ulotki, które informują o wydarzeniu, które się nie odbędzie. 

W tej sytuacji postanowiliśmy szacunkowo obliczyć możliwe koszty związane z drukiem i dystrybucją ulotek. Założyliśmy, że wydrukowano 7.000 szt. ulotek dwustronnych w cenie 2214 zł ( czyli ok. 0,32 zł za 1 ulotkę ). Do tego koszt dystrybucji przez pocztę. Na stronie poczty polskiej  koszt 1 druku bezadresowego wynosi 0,16 zł, czyli przy 7.000 ulotek daje kwotę 1120 zł. Łączny koszt wydruku i dystrybucji ulotek o wydarzeniu, które się nie odbędzie mógł wynieść 3334 zł.

Jest to szacunkowy koszt, ponieważ nie otrzymaliśmy takich informacji od burmistrza. Mamy nadzieję, że po tej publikacji Krzysztof Wolny uzna jednak, że wypada powiedzieć mieszkańcom jak dysponuje środkami finansowymi gminy i będziemy mogli podać faktyczne koszty. 

Niektórzy mieszkańcy tą dystrybucję ulotek porównali do prezydenckich wyborów korespondencyjnych, które się nie odbyły. Czy tak jest, każdy musi sobie sam odpowiedzieć. 

(Krzysztof Suszka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%