Zamknij

Poradnik o kampaniach reklamowych Google Ads – jak zwiększyć współczynnik klikalności

18:28, 06.09.2022 . Aktualizacja: 18:25, 10.07.2023
Skomentuj

Każdy kto decyduje się na prowadzenie kampanii reklamowej Google Ads marzy o jak najszybszych, zadowalających wynikach. Niestety niekiedy rzeczywistość bywa inna i może się okazać, że dany typ zastosowanej reklamy nie przynosi oczekiwanych rezultatów. W takiej sytuacji wprowadzenie istotnych zmian jest nieuniknione! W poniższym artykule podpowiemy Ci na jakie aspekty zwrócić uwagę i jak wprowadzić zmiany przynoszące korzyści biznesowe! Poznaj cenne rady marketingowe!

Analiza fraz kluczowych to klucz do zwiększenia sprzedaży! Sprawdź jak to działa

Najważniejszym parametrem oceniającym trafność prowadzonej kampanii Google Ads jest nic innego jak współczynnik CTR inaczej nazywany współczynnikiem klikalności. Jego zadaniem jest wskazanie ile osób faktycznie klika w reklamę i przechodzi do zapoznawania się z oferowanymi produktami lub usługami. Możemy śmiało powiedzieć, że na jego podstawie łatwo ocenić czy prowadzone kampanie Google Ads są skuteczne i faktycznie zachęcające potencjalnych Klientów do kliknięcia. A co jeśli jego wynik odbiega od oczekiwanego? Przede wszystkim jeszcze raz analizie trzeba poddać słowa kluczowe z dużym uwzględnieniem wykluczających fraz. Twoja reklama musi być dla odbiorcy pewnego rodzaju drogowskazem pokazującym, że to właśnie u Ciebie znajdzie rozwiązanie swojego problemu lub możliwość spełnienia potrzeb. Mając dobrze wyselekcjonowane słowa kluczowe kolejnym krokiem jest stworzenie treści reklamowej jeżeli zdecydowałeś się na kampanię tekstową. Chwytliwy nagłówek i wartościowy tekst wyróżniający Cię na tle konkurentów to klucz do serca Klientów.

Zadbaj o wysoki współczynnik klikalności CTR i osiągnij internetowy sukces

Kampanie reklamowe Google Ads wyróżnia bardzo duża elastyczność. Oznacza to, że z łatwością nakierujesz je na konkretne lokalizację oraz grupę docelową. Ten aspekt również należy poddać rzetelnej analizie. Zdarza się, że niektóre hasła wyszukiwane są w określonych godzinach lub dniach. Mowa tutaj głównie o branżach sezonowych. Poznaj swoich odbiorców i sprawdź kiedy uruchomienie reklamy okaże się najlepiej opłacalne. A wracając do analizy słów kluczowych pamiętaj, aby starać się unikać zbyt ogólnych haseł. Użytkownik wejdzie tam, gdzie dostanie jasną informację co znajdzie na stronie. Jeśli Twój współczynnik klikalności CTR jest dużo niższy sprawdź jak reklamuje się konkurencja, skoro odbiorcy wybierają ją znacznie chętniej. Dzięki temu zobaczysz, co musisz poprawić, a także zaczerpniesz inspiracji, co jeszcze możesz ulepszyć. W prowadzeniu kampanii reklamowych Google Ads najważniejsza jest regularność w monitorowaniu wyników. Nie możesz pozostawić jej samej sobie! Pamiętaj, że preferencje Klientów zmieniają się bardzo szybko, a Twoim zadaniem jest nie tylko za nimi nadążać ale przede wszystkim je wyprzedzać!

Źródło: www.afterweb.pl

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%