Rejestr Danych Kontaktowych to uruchomiony w grudniu ub. roku rejestr, dzięki któremu urzędnicy mają aktualne dane kontaktowe obywateli - numer telefonu i adres e-mail. Dzięki temu, zamiast wysyłać pismo urzędnik może np. zadzwonić.
Przekazanie danych do RDK jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne. Zadaniem rejestru jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami po to, by usprawnić realizację usług i umożliwić szybką komunikację - powiedział cytowany w komunikacie minister cyfryzacji Marek Zagórski.
Resort zaznaczył, że dzięki RDK, urzędy - z wyprzedzeniem - mogą informować np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego, przysługujących świadczeniach, czy zbliżającym się terminie obowiązkowego badania technicznego samochodu.
Podkreślono, że Rejestr "służy wyłącznie powiadamianiu" i na podany adres e-mail i numer telefonu nie trafią żadne oficjalne dokumenty. Dodano, że dane z RDK można w każdej chwili zmienić lub usunąć.
W przypadku zmiany numeru telefonu lub adresu e-mail, pamiętajcie o ich aktualizacji - przypomina resort.
Przekazując swoje dane do RDK nie musicie się obawiać o ich bezpieczeństwo. Dostęp do nich mają wyłącznie uprawnieni i przeszkoleni urzędnicy (do dnia uruchomienia RDK ponad 2000 pracowników urzędów uzyskało odpowiednie certyfikaty). Nie ma więc ryzyka, że Wasze adres e-mail i numer telefonu wpadną w niepowołane ręce. Wasze dane mogą być wykorzystane jedynie do informowania Was o sprawach administracyjnych - zapewniono w komunikacie.
Resort radzi jak przekazać swoje dane do Rejestru Danych Kontaktowych.
Najszybciej zrobić to online. Wystarczy, na naszym portalu GOV.PL, skorzystać z usługi Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK). By to zrobić, będziecie potrzebowali profilu zaufanego. Jeśli jeszcze go nie macie, koniecznie załóżcie na www.pz.gov.pl. Jeśli chcecie przekazać do RDK swój numer telefonu i adres email - miejcie pod ręką telefon i dostęp do poczty elektronicznej. Wpiszcie dane w odpowiednie pola, zalogujecie się profilem zaufanym. Potwierdzicie dane kodami, które otrzymacie emailem i sms-em - wskazano.
Dodano, że otrzymane kody, są ważne przez 24 godziny i można ich użyć, korzystając z usługi "Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych". Dane do RDK można także przekazać wypełniając formularz dostępny w każdym urzędzie gminy.
Budowa Rejestru Danych Kontaktowych - w ramach Systemu Rejestrów Państwowych - została współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz