Zamknij

Beautiful Company Wrocław: Informacja zwrotna ważnym elementem pracy.

12:10, 08.02.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:10, 08.02.2021

Istotną częścią obowiązków lidera jest udzielanie podwładnym tzw. informacji zwrotnych (z ang. feedback). Działanie to sprawia, że jego team zawsze dostaje świeży komentarz odnośnie swojego funkcjonowania. Wiedzą z czym radzą sobie wspaniale, a gdzie dostrzegalna są jeszcze pewne niedociągnięcia. Właśnie ta świadomość jest ważnym elementem w pracy każdego przedsiębiorstwa, dodaje Beautiful Company sp. z o.o. sp.k.

Prezentowanie informacji ma tu jednak kluczowe znaczenie. Zawsze musimy się bowiem poruszać w obrębie sytuacji, które miały miejsce. Nie możemy więc „gdybać”, ponieważ nie przyniesie to oczekiwanego efektu. Komentarz do przytaczanej sytuacji powinien zawierać jej opis, który skupi się na wywołanych skutkach. Wspólnie z zespołem lub pracownikiem, któremu udzielamy feedback’u zastanówmy się jakie rozwiązania mogłyby zapobiec negatywnym konsekwencjom zdarzenia w przyszłości. Lider posiadający duże doświadczenie sam może wskazać możliwości, które pomogą uniknąć zaistnienia podobnych sytuacji – podpowiada Beautiful Company z Wrocławia.

W ten sposób przedstawiona informacja zwrotna sprawia, że:

- pracownicy wiedzą, co robią źle – nie powtarzają niepożądanych zachowań;

- pracownicy czują się pewnie – wiedzą co robią i nie boją się o swoją przyszłość zawodową,

- pracownik wiedzą, że ich praca znajduje szacunek, a ich motywacja rośnie.

By efekt był tak zadowalający jak w przedstawionych powyżej punktach musimy pamiętać, że nasze intencje powinny zawsze mieć charakter pozytywny. Tylko, gdy informacje zostaną przekazane w sposób życzliwy mają szanse na powodzenie. W przeciwnym razie pracownicy odbiorą feedback jako krytykę swoich działań, co w długofalowym procesie może prowadzić do spadku motywacji, obniżenia poczucia własnej wartości, a nawet wypalenia zawodowego. Udzielanie informacji zwrotnych jest więc kluczową umiejętnością, którą powinien charakteryzować się menager firmy.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%